14 februari 2011

Färgbyte!

Jag var ensam till stugan i veckan. Vilket busväder! Det snöade och var glashalt på vägarna. Min tanke var att jag skulle hinna måla om väggarna i köket. Den gula färgen som förra ägarna målade föll inte riktigt oss i smaken. Vi hade tänkt oss något mer neutralt.
Att välja färg är dock inte det lättaste när de finns tusentals olika att välja på. Vi visste i alla fall att vi ville ha en ljusare färg och hade tänkt oss en ljusgrå som var ljusare än golvet.
Jag var och valde en färg och var medveten om att färgen skulle bryta mot blått eftersom faster hade sagt det till mig, men med ljusinsläppet från tre fönster blev det visst ljusblått. Var lite skeptisk till en början, men har med Linus hjälp kommit fram till att det faktiskt blev bra. Ni får gärna lämna kommentarer om vad ni tycker!
Väggarna är bara målade en gång och ska målas igen och maskerings tejpen är kvar men man får ändå en bild av hur det kommer se ut.

Före målning.


Efter målning.




2 kommentarer:

  1. Jag yckr det blev kanon!! Ett HELT annat kök! Så himla fint!!!!

    SvaraRadera
  2. Men det blev väll fint!
    Bättre än helt vitt och klart mycket bättre än den gula kulören!

    SvaraRadera