14 december 2010

Vitt vitt vitt..

Sist vi var till Skräddarbo möttes vi av den första riktiga snön. Som tur var hade vår snälla granne skottat åt oss så vi kunde komma in med bilen på gården.

De blev lite mer målande, den här gången gav vi oss på golvet på övre planet. Trappen fick också lite mer färg!


Så här såg golvet ut innan målning.


 De var väldigt svårt att måla räcket, svårt att få de jämt.

Efter första strykningen såg de ut så här.

De blev några vändor målande tills de tillslut var färdigt.


De vi nu har på "att göra listan" är att måla väggarna här uppe på övervåningen och köpa en bäddsoffa och soffbord.

De jag hade på min "att göra lista" den här helgen sköt jag upp till sista kvällen. 
De var att fixa draperierna i köket. Höll på att bli galen när de inte alls blev som jag hade tänkt mig. Är inte de lättaste att få de rakt när hela huset lutar som bara den! 
Linus höll sig iaf på stort avstånd, gömd på övre planet. Kanske lika bra de. =) 


Vi möttes som sagt av ett fint vinterland vi stugan. Här kommer lite fina vinterbilder!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar